welcome

jom2 bce ape yg trsirat dan tersurat lam blog ni
xda la bez sgt tp klu xnk bce juz ignore n lau nk bce......bgus la then ce bg komen..ce bg ye....

Friday, 14 September 2012

09.09.12

wlupon hri ni da 14hb terlewat 5 hri..ngeeee...okkk about the date is the date where my mom was born...and fyi shre's gone..and not in this world anymore...even that i always wanna wish her happy birthday..umi,angah mtak maaf sgt2 kalau slme ni angah ada byk buat salah pada umi..mmg skrg umi xdpt nk dgr ape yg angah ktekan tp ape yg angah mmpu buat juz berdoa untuk umi dan sllu mensedekahkan yassin utk umi...
hari tu on umi's bithday angah pergi umah kawan angah nama dia wan..and mse tu wan ade cte psal umi dkt mak ayh dia..then ayh dia ckp "xpela anggap la ni mak jgk"...mse tu aku nk tdo tp xlena..aku masih mndgri nya..then  trus mnitiskan air mata..mgkin trllu sebak sbb angah juz rndukn umi and angha rndukan utk dbleai oleh umi..mmg xnafikan stiap kali pndg kwn2 angah dgn mak2 mreka..angah jd sdey..angah rsee cmburu..tp mgkin ini tkdir angah yg angah hrus khlgn umim seawal ini..angah redha..ya ALLAH aku pohon padaMU..KAU berikanlah dia kbhgiaan yang xpenah dia dpt didunia nya...dan aku mohon KAU tmpatkanlah dia di syurga firdausMU dan mnjdi bidadari syurga yg trcntik..

Friday, 7 September 2012

last puasa

alhamdulillah..syukur segalanya sudah habis..ape yg wajib sudah digantikan..
puasa 6 pon da habis..syukur sgt2 ALLAH permudahkan segalanya..
dan tadi tgh hri pg la ceramah..sbnrnya nk kupon je kan..tp tu la ble da ceramah agama
jd menarik prhtian aku pulak...
tajuknya : kesilapan dalam solat
ya ALLAH sbnrnya bk sgt ksilapan yg aku buat mse aku solat sbnrnya,,jahilnya aku YA ALLAH..
KAU ampunilah dosa hmbaMU yg jahil tntg agamaMU..
dan ada jugak dgr azhar idrus pny vid..dia cakap xkisah nk amek phd ke,
degree ke,diploma ke..sbb kte blaja nk dptkan ilmu...jgn smata2 ilmu dunia tp jgk ilmu agama..
ustaz berkata lg "kalau mak awak meninggal,tapi xpndai nk uruskan jenazah,nk smyg jenazah..kata pndai,bijak smpi amek phd...nk buat smua tu pon xthu"..heerrmmm btol jgk kan..
okkk berbalik kpd kslhn dlm solat,bcaan mahraj lain pon bley dkira mksd lain dan solat tu xterima oleh ALLAH...dahi kena smpi sjdah...xbley lapikkan ape2 then mse rkuk tu kne rse sakit nya bru la dterima..:)..wa slme ni xde pon aku buat macam tu..isih3..so lpas da dgr tazkirah tu tros la lakukan ape yg sbnrnya spya solat kte diterima...:)
dan ustazah berkata lg...di akhirat nanti ALLAH akan tny tntg amalan kte sje...:)soalan pertama,adakah kamu solat???ALLAH xkan pndg paras rupa ssorg tu cntik ke xcntik,pkai tdung stail ke xstail,pkai kete lmborghini ke dia ni,ank presiden ke???itu smua xde...DIA cuma menanya kan tntg ibadah yg kita lakukan di dunia...
org yg meninggalkan solat itu tempatnya di neraka...
ALLAH HU AKBAR!!!!



nites peeps...kirana :)
assalamualaikum w.b.t...


Thursday, 6 September 2012

S.M.I.L.E

okay ape yang dikatakan pasal SMILE..buku ni aku baca yg dibuat oleh irma hasmie..sangat2 motivated..yang beli buku ni pon roomate aku...so tumpang la bce skli cm bez kan..ok lets go for it..
S-skill
M-motivasi
I-inspirasi
L-luar biasa
E-elegan..
so that it..dlam buku ni ada la bbrpa crita yg mmotivate kan..
slh satu cerita yg memotivate kan aku lah cte ni
   Pada sutatu hari...cececece..xyah nk suatu hari sgt la kan...
ctenya macam ni sorg bdak laki ni dia agak chubby la dr kecik smpai besar org pggil dia boyot..tapi dia xpernah brbuat ape2..mara ke aoe xde pon..smpi de stu thap kwn klas dia ckp dia xdpt brfkir sbb otak dia sberat prut dia(jahat kan)..tp dia snyap je sbb dia rse ape yg kwn dia ckp tu btol..smpi la stu hri cikgu dia dtg kt dia then bgthu yang "dalam diri kita ada diri ibu bapa kita"....mksdnya ape yg ada dlm diri ibu bapa kte pon kte bawa skli dlm diri kte...so lpas pd tu boyot jd ssorg yanng baru..dan kwn2 dia da xbuli dia lg..sbliknya sume org nk brkwn dgn dia..so motivated..:)..smpi stkat tu je aku bce..de byk lg kisah lain..beli la sndri ye..hehehe...